måndag 24 september 2007

Entreprenörskap för hela slanten

Måndag morgon, trots en lugn och skön söndag fanns det smärre problem att ta sig upp ur sängen i morse. Förkylningen ligger latent och lurar.

På måndagsförmiddagarna har vi kanslimöte, därefter ska jag träffa Camillia från SIFE då fredagens lunch blev uppskjuten. Jag och Camilla tar sedan sällskap till Södra teatern där Esbri firar 10 år av kunskapsspridning kring entreprenörskap, innovationer och småföretagande. Bland annat kommer Anna Ekström att tala tillsammans med bland annat universitetskansler Anders Flodström och Michael Wood. Den sistnämnda är USAs ambassadör i Sverige.

I posten idag fick jag boken Tidernas entreprenörer av min mentor Birgitta, en bok som hennes man för övrigt har skrivit. Ihop med eftermiddagens förhoppningsvis inspirerande seminarier och debatter kan jag nog få en hel del ny pepp inför onsdagens seminarier i Luleå om entreprenörskap i den högre utbildningen som jag ska hålla i. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar