tisdag 13 maj 2008

Bloggtrendig tillbakablick

För fem år sedan

Var jag 22 år gammal och delade en grymt snygg lägenhet med Emma, som idag arbetar som säljare på Rix FM. Jag läste Kulturpedagogik B på Högskolan i Gävle, och var under våren med i ett avsnitt av talkshowen Hannah som gick på Tv3.

För tre år sedan
Var jag 24 år gammal, bodde i korridor på Kantorn i Uppsala. Under våren hade vi ett hysteriskt upplägg i vår museologiutbildning där vi i början av maj endast avklarat 3 poäng. 17 poäng under en dryg månad var en hektisk period. Folk tappade hår och fick magkatarr. Jag och några andra studenter gjorde ett arbete på Evolutionsmuseet (som har norra Europas största dinosarieskelettssamling!). Jag var också nyvald vice ordförande i Saco Studentråd, och samma dag som jag blev vald till det fick jag också beskedet att UUS hade gjort ett dunderval i kårvalet så jag kom in i fullmäktige. Dagen efter blev jag kontaktad av valberedningen som ville att jag skulle sitta i kårstyrelsen också. Mycket val!
Så här såg jag ut på förbundskonferensmiddagen 2005, flankerad av Tobias Dahlgren, och Ludvig Larsson, dåvarande ordförande:





För ett år sedan

Var mitt liv inte speciellt olikt sig från idag, största skillnaden är min boendesituation, då bodde jag på Gärdet med Sara. Annars gör jag ungefär samma saker men lite bättre idag, umgås med ungefär samma människor. Men jag har kortare hår idag!



För tre månader sen

Kom kårobligatorieutredningen (som vi inom en väldigt snar framtid kommer att skicka in vårt remissvar på) och jag peppade inför debatten och festen dagen efter.

Igår

Kom Maria hem efter en vecka i Slovakien

Idag

Lagade jag för andra dagen i rad middag själv. Hemma. Och det blev jättegott! Att jag alltid glömmer bort att jag i själva verket är rätt duktig på att laga mat.

Imorgon

Ska jag använda mina nya byxor. Samt ta med mig ombyte för kvällens event i Stadshuset.

Om ett år

Har jag ett lika fantastiskt roligt och spännande jobb som idag (jag kommer aldrig att nöja mig med mindre) , bor jag mest troligt någon annanstans eftersom vi har lägenheten till årsskiftet och är ungefär som idag. Men lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar