tisdag 6 januari 2009

Couchsurfing

En väldigt sympatisk idé är Couchsurfing. Ett globalt nätverk där man erbjuder tjänster till resande, typ från att ta med någon och dricka kaffe på caféet som turisterna inte hittar till gratis sovplats. Det är inte någon dejtingservice alls utan mer för att supporta resande och upptäckter av andra länder.

För att man ska våga träffa random människor behövs ju oftast referenser dock. Det kan vara lite haltande i början innan man har träffat så många, så därför får man använda de man har som vänner på CS som man inte couchsurfat med. Den referens jag har just nu är denna:

Eva is kind hearted and open minded, very cultured making for excellent conversation. Moreover she always has a positive outlook which I must warn you is infectious. She has a kind of obstinate determination to finish everything she sets out to do, and thus she is very reliable. Intelligent to boot, she is one of the few people ever to beat me at Trivial Pursuit.

Jag skulle våga dricka kaffe med den tjejen, skulle inte du?

2 kommentarer:

  1. Det skulle jag definitivt göra! Men jag hade nog valt att spela något annat än TP med henne... :P Hur blir man medlem? Det är en ganska omständig process har jag för mig att du berättat? Mycket att fylla i. Låter som ett suveränt nätverk dock så kanske värt att göra?

    SvaraRadera
  2. Det är helt klart värt att bli medlem, det tar som sagt lite tid men det är ju också för den goda sakens skull!

    SvaraRadera