onsdag 27 januari 2010

Debatt

Förra veckan blev jag i närmare en timme intervjuad av SVT Debatt kring valrörelsen. I slutändan blev det inte av att jag åkte till Göteborg, och när jag tittade på programmet insåg jag att det kanske var lika bra det. Jo, det var mindre stökigt än vanligt och många av deltagarna hann faktiskt till och med prata till punkt, men jag hade nog knappast fixat att hålla mig lugn.

Några favoritcitat (tagna ur minnet):
-Du menar att integrationen är ett problem!
-Nej, jag sa att jag tror att det blir en viktig valfråga
-Du tycker att det är ett problem!

- Vi skulle ha tagit några miljarder och köpt SAAB för skattepengar för då hade det åtminstone varit svenskt fortfarande.

- Varför behöver de som jobbar få mindre i skatt? Var fjärde väljare är över 65 år, och om pensionärerna mobiliserar sig så blir det skillnad.

Den sistnämnda kommentaren kom från en man som varit aktiv i en pensionärsorganisation. Nu är ju alliansen, om än bara strax över 51%, de som har störst stöd hos väljare över 65 år. Mycket riktigt är var fjärde väljare över 65 år, men det borde ju också då betyda att en mobilisering skulle se lite annorlunda ut än vad han hade tänkt sig.

Jag ska också säga att min kontorskollega Johan Ingerö skötte sig mycket bra i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar