söndag 2 maj 2010

Min möhippa

Jag hade haft på känn i flera veckor att det var något lurt i görningen den 1 maj. Den officiella planen var att jag och Eiran skulle först promenera och sedan äta middag med Carin & Anders, något som sedan ändrade sig till museibesök. Jag var så pass misstänksam att jag gjorde mig i ordning extra mycket, och åt en stabil lunch innan vi for in till city. Och nog hade jag rätt i mina misstankar. På Historiska museet kom Tobias, Therese, Sara, Klara, Stina och Christoffer och kidnappade mig. Vi åkte ut till Solna, där också Magnus och Frida mötte upp. Vi gick till ett stort vattentorn, och där blev jag framskickad för att knacka på dörren. En mörkhårig kvinna öppnade och presenterade sig som Rosie Björkman a k a Jolanda den tredje. De andra fick sitta och umgås med varandra medan Rosie spådde mig i tarotkort. Det är andra gången jag blir spådd i tarot, en hel del saker stämde överens med förra gången, de saker som skiljde sig åt var också sånt som ändrat sig sedan dess. Lite läskigt träffande faktiskt.

Därefter åkte vi in till stan igen, nästa anhalt blev Stockholm Stylisterna där jag blev stylad och fotad i olika outfits som Eiran smugglat ner i en väska. Än så länge har jag inte sett bilderna, mina vänner valde ut dem. Många glada utrop om snygg och fotogenisk hördes, vi får väl se hur det är med den saken.

Middag på Kokyo och sedan avrundade vi kvällen på Storstad. Jag hoppas kunna bjuda på bilder senare när jag fått några. Det var verkligen en underbart kul dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar