tisdag 25 november 2008

Välkommen hem till mig på söndagsstek och möte med en riksdagsledamot.

Jag håller med Jonas Morian: stilpoäng till Luciano Astudillo. Ett så enkelt, ett så old-school, och ändå så befriande grepp!

Nu har jag dock- föga förvånande- inga som helst planer att rösta på (s) i nästa val så jag kan inte nappa på Jonas inbjudan. Däremot ska jag definitivt fundera på hur man kan tänka mer kring detta. I och med min ny-upptäckta hemmakärlek (jag tycker att det är så enormt trevligt att vara hemma i den nya lägenheten) tycker jag att låter som en schysst fortsättning på det. Inte gå till ett möte, ta mötet hem till dig. Avslappnande former. Idéen kring Stureplanscenterns sätt att ta politiken till dit människor är -det vill säga på pubar och barer- fast i en 2.0-version.

Eller back to the roots, beroende på hur man ser det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar