onsdag 22 april 2009

Jag har ändrat åsikt.

Ja, så är det.
I den ack så viktiga diskussionen om Starbucks till Sverige (det finns ett antal grupper på Facebook om detta och genom en snabb genomgång konstaterar jag att åtminstone 500 personer engagerat sig i denna frågan och på så sätt har vi väl en mindre folkstorm? ) har jag ändrat åsikt.

Jag tycker inte längre att Starbucks ska komma till Sverige.
Av den enkla anledningen att det är en av få saker som gör att det är något i storskalig handelsväg som är annorlunda än i Sverige. Jag kanske har blivit nostalgisk och "oh, när jag var liten så fanns inte Zara, Topshop eller Mango här och det kändes verkligen att man var utomlands", men må så vara då.

De mer seriösa anledningarna varför vi inte har Starbucks på Drottninggatan skriver Driftig om i sitt senaste nyhetsbrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar