onsdag 13 december 2006

Är Danmark modellen?


I förmiddags anordnade SACO Studentråd seminariet "En ny arbetsmarknadsmodell för Sverige", med presentationer och diskussioner med Anna Ekström, Albin Kainelainen, LO-ekonom, Jan Nygren, vice VD för SAAB och Sven- Erik Österberg, som tidigare var biträdande finansminister. Det var ett lyckat seminarium, tyvärr blev det lite för kort med tid för paneldebatten. Jag ska skriva en sammanfattning av allt sedan, med reflektioner etcetera, men inte nu...

Efter det var jag och åt lunch med studenthandläggarna för Akademikerförbundet SSR, CF,Naturvetareförbundet, Agrifack, Lärarnas riksförbund samt DIK-förbundet och hade därefter möte med dem. Det är kul, flera av de som är studenthandläggare idag är sådana som i början när jag engagerade mig i facket var aktiva själva. Och Ida från DIK har jag t o m pluggat med.

I går var det det första SACO styrelsemötet som jag var med på. Enormt intressant att vara med på, spännande samtal, extremt kompetenta människor och en allmänt fascinerande miljö.

Var sedan på SFS julmingel och misslyckades totalt på deras tipsrunda... heh. Avrundade kvällen på Judith& Bertil vid Hornstull där vi firade Johan som fyller 28 år i dag på Lucia. Grattis Johan! Dessutom har min älskade vän Stina fyllt 25 år i dagarna också, vilket är värt en notis. Lördagens fokus är helt klart att fira den fortfarande unga damen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar