fredag 29 december 2006

Livskvalitet

Efter att nästan blivit tvingad av min styvfar att köpa en lägenhet av typen rum utan dusch tjugo minuters promenad från buss en halvtimme till Södertälje centrum så har jag nu kommit på mycket bättre tankar själv. En alldeles strålande idé som gör mig lite varm om hjärtat, känner trygghet och framförallt livskvalitet!

Det är lite ovisst fram till den 8 januari. Sedan kan livet kännas lite klarare och kanske detta kan bli mitt:
Storlek 2 rum och kök
Yta 65,8 kvm
Våning 2
Månadshyra 4045 kr

Men som sagt- vi får se!

Om några timmar åker jag hem till Uppsala. Min bärbara dator är inlämnad för uppfräschning så det blir inget bloggande förrän jag på tisdag kommer att hämta den, samt har min första dag på SACOs kansli på Lilla Nygatan. Då ska jag på allvar plocka fram allt som jag samlat på mig under min julledighet men låtit bli att ta hand om, för ska det vara julledighet så ska det.

Har för övrigt varit i två dagar i Gävle på mellandagsshopping. Jag fick i julklapp en klippning på Popcorner i Gävle så nu är håret nystajlat, jag har köpt två par linnen, tre långärmade tröjor, en väst och ett par byxor samt smycken och stumpor. Mamma har hottat upp min fantastiska nyårsblåsa, sytt till mina Stella McCartney-byxor samt en kjol. Man skulle kunna konstatera att jag byter ut min packning fullständigt.

Dessutom så var det inte jag som var oteknisk. Det var telefonen som var fullständigt fucked-up. Jag ska delge er gårdagens scenario: mobilen laddas hela natten, en timme efter att den tagits ur laddaren ringer telefonen. När jag ska till att svara så varnas jag "Batteriet på väg att ta slut" samt en röd lampa som blinkar och blinkar. Några timmar senare försöker jag att ringa på telefonen men då dör den helt. När jag kommer hem sätter jag i den i laddaren och tänker ringa på den med laddaren i.. men tji fick jag. Efter att ha trasslat i en kvart så lyckas jag få den att inte stänga av sig innan jag ens kommit in i menyn. Ringer upp Klara, pratar några meningar men sedan så dör den. Igen.
Jag har nu beställt en ny mobil.
Fram tills att den kommer så finns det inget officellt SACO Studentrådsmobilnummer, utan man får fortsätta ringa till min privata mobil 070 213 81 91

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar