fredag 22 december 2006

Kram & puss och en salig röra av nummer

Idag har de allra sista julklapparna handlats in, samt syskonbarnen varit i fokus.

Här är jag och Carl:




Jag och Julia. Observera den markerade julmustmustachen. Det är verkligen överkurs att ordna en sådan.

Sedan försökte vi oss på att fånga oss alla tre på samma bild. Det är dock något som tar alldeles för lång tid och är alldeles för tråkigt så resultatet blev så här:



Jag har fått min nya SACO-mobil, så numera nås jag på 0705-57 19 84. Grejen är att det inte är helt säkert att jag lyckas svara. Jag är en människa som relativt ofta byter mobil och är ändå skapligt tekniskt bevandrad när det kommer till sådana saker. Nu har jag haft min nya mobil i två dagar, det är t o m en Sony Ericsson som jag nästan alltid brukar ha men... icke. Den är en skum hybrid mellan dator och mobil och jag får fortfarande sitta i tio minuter och svära för att överhuvudtaget hitta samtalslistan. Det blir inte bättre av att jag får ta över ett SIM-kort som misstänkt inte rensats sedan 2002. Det innebär att tre ordföranden har haft det innan mig och ingen verkar ha gått igenom den. Vad sägs om att Ardalan finns inskriven på sitt gamla SSU-nummer? Vad sägs om "Mamma Karin" och "Anna Karlsson" med tre olika nummer. Det är dessutom så att mobilen är ny och SIM-kortet gammalt, SIM-korten rymmer 200 nummer men det fanns 500 på den gamla mobilen. Mitt privata SIM-kort är låst till tre så proceduren blev mer omfattande än att skicka nummer från mobil A till B. Alla nummer på den gamla mobilen skickades till min privata mobil där de nu har blandats med de 200 som fanns där redan. Bluetoothen på den nya mobilen är låst med ett lösenord som jag misstänker att den gamla kanslichefen som tidigare hade telefonen har. Det innebär att jag som julpyssel går igenom nummer för nummer och skriver in i den nya mobilen som jag knappt förstår vad som är upp och ner på. Det känns i alla fall som det är en genomgång som behövdes, jag har svårt att se hur mitt arbete kan vara effektivt med inaktuella och röriga nummer.

I övrigt försöker jag ta julledigt några dagar nu. Varva ner och inte försöka reagera så väldigt mycket på vad som står i tidningarna utan spara dem till dagen efter annandagen t ex.
Det går sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar