tisdag 11 mars 2008

Du och jag är mirakel

Som många har förstått så har det varit några riktigt omskakande dagar då min pappa varit riktigt riktigt dålig. Att två dagar i rad starta dagen med telefon från läkaren som säger att det ser riktigt illa ut tär på krafterna. Jag och min syster har för fjärde dagen i rad varit uppe i Hudiksvall där han ligger på sjukhuset i dag. Och idag börjar mirakel hända. Han ligger på intensiven och igår kunde han inte andas utan respirator. I dag börjar alla värden se bättre ut- vissa är t o m bra!- och det räcker med syrgasmasken och inte respiratorn. Ansiktsfärgen börjar återkomma, han skämtar och är riktigt glad över att vi är där.

Det är en sådan berg-och-dalbana. Jag menar, han ligger fortfarande på intensiven och är riktigt sjuk. Men det betyder ändå något att fyra läkare idag har varit in till honom och kallat honom unik. Hans återhämtningsförmåga är helt fenomenal. Men den nattsvarta himlen har plötsligt fått en massa stjärnor.

Stort tack till alla underbara människor som hör av sig. Det betyder så enormt mycket att veta att man har ett skyddsnät runt sig när sådant här händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar