tisdag 25 mars 2008

Historien om den gaffatejpade kabinväskan

För drygt ett och ett halvt år sedan var jag i Bryssel på en kongress. På resan dit gick handtaget till min kabinväska sönder. En händig person på hotellet lagade den med det universella hjälpmedlet gaffatejpen så att jag tog mig hem igen med samma väska. Och där kunde den historien vara slut.

.. om det inte vore så att jag av bekvämlighetsskäl sparat väskan som en förvaringspryl i mitt rum. Och om det inte vore så att jag har ansvar för en del av den present Saco Studentråd ska ge 25-årsfirande AOVA i helgen och att den delen är rätt otymplig och stor och på en sisådär 3 cm är för stor för min vanliga kabinväska. Och om det inte vore så att Tobias lånade min sambo Marias stora väska på sin Israelresa. Men nu är det så, och kontentan av det hela är alltså att jag kommer åka både till Bryssel (över Köpenhamn) och till Helsingfors i en gaffatejpad väska.

Classy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar