söndag 7 november 2010

New York


Åh! Den senaste veckan har onekligen varit fylld av fantastiska upplevelser. Jag ska erkänna att jag inte var övertygad om New Yorks excellens innan jag åkte utan hade istället någon slags - åtminstone i mina ögon- sund skeptisk hållning till det hela.
Men väl där föll jag pladask.

Klassiska saker som Frihetsgudinnan har setts (imponerande stor!) tillsammans med promenad från Brooklyn till Manhattan, vilket i princip innebär en promenad genom halva världen (starta i polska Greenpoint, fortsätta genom judiska Williamsburg, vidare i Chinatown och sedan Little Italy, mycket fascinerande), toppen av Rockefeller Center med hänförande vy. Dessutom har det blivit en hel del shopping, mycket presenter men en del skönhetsprodukter från Victoria´s Secrets slank med också. Och så har vi ätit sjukt mycket god mat, att kunna VÄLJA är inte något man som vegetarian är bortskämd med. Har ätit enormt goda sallader. Och förmodligen den godaste och mest onyttiga cupcake någonsin på Toys R´Us vid Times Square. Och så var vi i Madison Square Garden och hejade fram ett vinnande New York Knicks.

Nu har Eiran åkt vidare till Philadelphia och sedan Toronto, medan jag är i Washington där jag kommer att tillbringa den kommande veckan tillsammans med mina kurskamrater i Stureakademin. Bland annat lovar Hannes Hervieu att blogga flitigt, kanske gör Fredrik Kärrholm, och Anna Svensson samma sak?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar