lördag 18 november 2006

Alla olika alla lika

Idag/kväll var det releasefest för Alla olika, alla lika-kampanjen som SACO Studentråd är en del av. Det var ett bra mingel på Street, med ungdomsminister Nyamko Saboni som invigningstalade, en massa organisationer som diskuterade olika typer av diskrimineringsfrågor, och schysst musik. Jag blev inslängd som översättare i en grupp som diskuterade på temat "Tillträde förbjudet".. men det visste jag inte när jag mer eller mindre blev satt där. De var mitt i diskussionen och jag förstod inte ens på svenska vad det exakt var. Desto svårare att sammanfatta på engelska. Nu var det dock så lyckat att killen jag skulle översätta till kom från en studentorganisation i Ghana så vi fick till ett riktigt bra samtal och förhopningsvis kan det bli ett möte till veckan.

Imorgon är det LSUs repskap, början på 10 dagar med tre kongresser/årsmöten/whatever vi ska kalla dem. Så här var det förra november också. En intensiv tid!

Apropå Alla olika alla lika... det var 11 år sedan kampanjen var förra gången. 11 år sedan. det känns som igår jag var 14 år och det hetaste modet var att ha en svart tshirt med Alla olika alla lika-tryck. Jag börjar inse att det inte riktigt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar