fredag 10 november 2006

Slopat investeringsbidrag, och en underbar nyhet!

Snacka om att driva studenter in i det förhatliga bidragsberoendet: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=587446&previousRenderType=6
Inget höjt studiemedel och ett slopat investeringsbidrag leder ju bara åt ett håll: bostadsbidrag. Det är inte endast en student som blivit återbetalningsskyldig genom bostadsbidraget, och därmed hamnat i olyckliga ekonomiska situationer. Att genom ett för lågt studiemedel och för höga hyror tvingas till bostadsbidrag är upprörande (eller varför inte "det är fräckt!" som jag mycket modernt uttyckte mig i TV4 Nyheterna angående falsk marknadsföring i våras).

Men annars är det en glädjens dag, min far som varit riktigt allvarligt sjuk i cancer har på ett mirakulöst sätt fått goda värden igen, han är friskförklarad! För andra gången på två år har han varit illa däran men repat sig. Jag älskar min krutgubbe till far!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar