tisdag 13 februari 2007

Koffeinfixering

Tänk vad detaljer kan sätta guldkant på tillvaron. Just nu är det stora diskussionsämnet i korridorerna på SACO-kansliet veckans test-kaffeautomater. Just nu är det Merrilld Coffee som står för utbudet, med en klassisk kontorsautomat och en lyx-de-la-lyx lattesilverkråmfantasi. Vilken tror ni vi gillar mest? Den sista förstås. Som dock har problemet att den har så god latte att det på ett dygn gått nio liter mjölk. Jag upprepar- NIO LITER!

Bjöd Magdalena Streijffert på kaffe i förmiddags, vi drack inte bara kaffe utan diskuterade även en hel massa utbildningspolitik, och styrelsearbete. Oss ordförande emellan (Magdalena sitter ju inte bara i riksdagen utan är även ordförande för S-studenter )

Lunch med Ida Alfsdotter-Thoor på DIK och Pär Karlsson på Naturvetarförbundet, för att sedan njuta (ja, faktiskt var det gott!) av en semla. Jag lovar- jag gör mer än att fika om dagarna. Även om den goda latten gör en något fixerad.

Ett år är verkligen kort för övrigt. Februari och kallt och det är hög tid att fundera kring Almedalsveckan. Har under dagen (tror att latten gör mig kombinerat upp i varv och smart) fått en strålande idé som jag ska arbeta vidare med. Fortsättning följer..

Har nu haft det första mötet med LSU Valberedning, där Muhammed från Unga Muslimer och Linnea från RFSL Ungdom och jag drog lite riktlinjer inför året, riktlinjer som jag hoppas att Patrik från SCUF och Erika från KDU instämmer i.

Det blev lite oväntat en ledig kväll ikväll, så nu ska jag ta chansen och åka hem för att försöka få bort åtminstone en plastsäck från mitt rum och in i en garderob.

3 kommentarer:

  1. Förlåt. Den första är på mig ikväll istället.

    SvaraRadera
  2. Haha, men som sagt- jag fick faktiskt bort lite kläder från mitt rum i går istället. Och du fick titta på slalom.

    Men jag tackar förstås inte nej :)

    SvaraRadera
  3. Haha, länken efter mitt namn går till Unga Muslimer, det är lite lustigt faktiskt. :)

    SvaraRadera