måndag 4 juni 2007

Det här med koll på läget....

OK, jag erkänner här och nu.
Stockholm funkar inte med mitt lokalsinne.
Jag går vilse. På allvar alltså!

Utan problem kan man lämna av mig i Berlin eller i Sevilla eller i en bergsby i Italien och jag har bra koll på vilket håll jag ska gå, hur jag ska ta mig från punkt a till b så att säga.
Men inte i Stockholm. I morse skulle jag möta Mikaela vid Djurgårdsbron för att "reka" stället för den kanslisommarfest vi arrangerar. Bor man på Gärdet så bör det ju vara en lätt match, eller hur? Men icket då! Jag visste hur jag skulle ta mig dit från Östermalmshållet, men då jag i morse rådfrågade Sara hur jag skulle gå sa hon att vägen förbi Ica var bättre. Jag tar vägen förbi Ica. Efter en kvart är jag tillbaka vid min port, jag har gått i en cirkel alltså. Ok, klockan är åtta på morgonen och jag är trött men nu skärper jag mig och tänker ordentligt. Jag ska gå förbi SVT från mitt håll för att komma till Djurgårdsbron. Så jag går. Och jag går. Och jag går. Halv nio får jag smsa Mikaela och erkänna att jag blir sen men att jag TROR att jag vet var jag ska gå.
Till slut får vi byta ställe och träffas vid Karlaplan i stället. Där ses vi kl 9. Jag var således vilse i en timme.... mellan Gärdet och Djurgården!

Men rekandet gick bra, sedan har jag varit på möte med byrån som jobbar med SACOs nya visuella identitet. Det blir så bra alltså! En massa mail hade kommit in under helgen som jag arbetat igenom, jag har planerat inför ungdomsarbetslöshetsseminariet på torsdag, fixat bord till AOVAs besök på onsdag och börjat skissa på månadens nyhetsbrev. Solen skiner och jag skulle vilja promenera hem sedan. Men jag vet inte om jag vågar....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar