måndag 18 juni 2007

Påverkan

Jag har en känsla av att det blir som det brukar- en kall midsommarafton! Veckan börjar ju lite sådär.

I eftermiddag åker jag och Mikaela till Uppsala för att träffa den nya studiesocialt ansvarige på kåren. Kvällen kommer att tillbringas tillsammans med ett antal gamla kårrävar på nation. Kan inte bli annat än trevligt.

Återigen har jag drabbats av alldeles för hög moral och tagit på mig ansvar som jag inte ligger på min lott men då ingen annan gör det gör jag det. I Europafackets unga är vi uppdelade i ett antal regioner, och vi hör då till den nordiska regionen. Vår representant i styrelsen är just nu mammaledig, men jag har fått tag på henne och då fått reda på att hon inte når sina mail och därför inte kan ladda upp gänget inför nästa valperiod. Flera i regionen tycks tro att det räcker med att gå på mötena och inte ha någon återkoppling alls, aldrig ha någon kontakt med övriga regionen osv. Jag vill inte att det ska vara så. Får man nu en reell chans att påverka, kanske tom nominera till ordförande eller vice ordförande tycker jag att det är pinsamt dåligt att inte åtminstone försöka göra det bästa av det hela. Så nu har jag letat upp de som ska ha mailen och försökt få ihop något intresseväckande mail om det hela.

Och nu är det dags att träffa Kristina från Svenskt näringsliv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar