måndag 19 oktober 2015

Det rör på sig

Om exakt två veckor är min första arbetsdag på mitt nya jobb slut. Efter ganska precis 13 månader som pendlade Public Affairs-konsult hittade jag, som jag sa till Arbetarbladet, ett riktigt drömjobb. Opinionsbildning, entreprenörskap, medlemmar, företagande i en härlig kombination, och med huvudsaklig arbetsplats på gångavstånd från hemmet. Regionchef för Företagarna Gävleborg.

Mitt hjärta slår dessutom extra mycket för Hälsingland och Gästrikland. Eller Gävleborg, men det sägs det ju att det är ett begrepp son ingen har några känslor för och att det är en region som snart är ett minne blott. Hur det blir med den saken återstår att se. Konstaterade dock att jag såg många platåskor inne i en av de hippa klädaffärerna i Stockholm i dag. Gefle Dagblads David Nyström menar ju att Region Gävleborg snart känns lika daterat som tjock-tv och, just det, platåskor.

En sak är dock klar. Redan i dag är det långt mellan, säg, Ljusdal i länets nordvästra del och residensstaden Gävle i den sydöstra hörnan. Med min bakgrund som politisk redaktör och ledarskribent på Hälsingetidningarna är jag dock van att röra mig över stora områden, och vet också vikten av att lära känna olika kommuner och orter. Det kommer vara minst lika viktigt när jag nu ska arbeta tillsammans med medlemmar och föreningar över hela länet.

Så trots att jag verkligen är genuint glad över att inte längre behöva pendla till Stockholm varje dag, så ser jag fram emot att resa runt i Gävleborg igen. Dessutom är jag övertygad om att jag kommer kunna göra nytta för företagandet i vår fantastiska region. Och tro mig, det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar