torsdag 11 januari 2007

Blåsa bort i Bryssel

1- Igår var jag på mitt första svenska Eurocadresrådsmöte med folk från TCO,SIF,Sveriges Ingenjörer, HTF och SACO. Ju mer jag lär mig om Eurocadres desto mer vill jag veta. Det är utmanande och spännande med internationella samarbeten.

2- Jag är i Bryssel just nu. Gick upp så okristligt tidigt som 04.00 i morse. Jag somnade medan planet fortfarande stod på Arlanda. Bryssel har mer eller mindre storm idag, jag har vid ett flertal tillfällen trott att jag ska flyga iväg. Har fått mycket gjort idag, bra. Om en timme ska jag möta upp med Jenny och Jukka från finska Akava för middag. Imorgon har Europafackets unga, eller ETUC Youth årsmöte.

3- Ett nytt uppdrag kanske?
SACO Studentråd söker 2 redaktörer tillika projektledare till nättidningen Akademix
SACO Studentråd är Sveriges största frivilliga studentorganisation. Fristående från styrelsen arbetar Akademix, en nättidning med inriktning på utbildnings- och arbetsmarknadspolitik. Vi söker nu ideella redaktörer som skall driva tidningen, som kommer ut med minst 6 nummer per år, samt ansvara för att söka projektpengar för att utveckla Akademix ytterligare. Går projektet igenom kan det bli aktuellt med arvodering av redaktörerna. Maila in en kort text om dig med CV+ arbetsprov till eva.westerberg@saco.se senast den 31/1. Läs mer om SACO Studentråd och om Akademix på www.sacostudentrad.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar