fredag 12 januari 2007

Flygplats och den nya finlandsengelskan




En lång och intensiv och på många sätt givande dag idag, och än är den på långa vägar slut. The Youth committee ska ge gemensamma förslag till olika inputs i ETUCs åsiktsprogram och verksamhetsplaner som ska spikas på kongressen i Sevilla i maj. Bland annat fick Sverige och Finland med mobilitet för studenter och unga yrkesverksamma, samt livslångt lärande ur ett ungdomsperspektiv. Bra. Har även lyckats med att få ihop ett debattartikelssamarbete (med en schysst delegering) när jag var här. Känner mig helt enkelt mycket nöjd med de senaste två dagarna.

Var i vanlig ordning både tidspessimist och lite dumsnål. Det innebär att jag har varit i tre timmar hittills på flygplatsen och har en timme kvar. De första två timmarna hade jag som tur var sällskap med Jenni och Jukka. Efter att intensivt umgåtts med framförallt dem i ett dygn känns det som att min trötta hjärna blandar in finlandsengelska ord när jag tänker.

Men hey! Det går ingen nöd på mig. Som ni ser på bilden sitter jag i en urskön fåtölj på flygplatsen. Nästan så där... snuskigt bekvämt. Notera också mitt fashionabla passetui som jag tagit kort på. Eller egentligen var det ju på biljetten...
På söndag bär det av till Folk och försvars rikskonferens i Sälen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar