onsdag 23 april 2008

Mental breakdown

Jag börjar dagen med ett lätt psykiskt sammanbrott.

This is the story: i helgen när jag skulle åka hem upptäckte jag på lördagen (och det var så pass sent pga att jag var bortrest innan och att det angivna adressen var Sacos) att mina biljetter som jag begärt att få hemskickade inte kommit. Jag fick hasta till kundservice och få ett formellt stämplat intyg på att jag fick resa. Nog så.

Men det hela påminde mig om att de biljetter jag beställt åt mig och Mikaela till nästa vecka heller inte kommit med post. Dags att ringa SJ alltså. Och nu bryter något slags alternativhelvete ut. Bland de olika tonvalen finns inget "Prata med kundtjänst" så efter att ha lyssnat på hela menyn två gånger väljer jag Inrikes/Evenemang och håller tummarna. Kommer fram till en telefonist, förklarar mitt ärende och hon konstaterar att biljetterna har kommit tillbaka till SJ och hon kopplar vidare mig till kundtjänst. MEN. Jag blir bortkopplad!
Ok. Jag gör ett nytt försök, väljer samma väg och kommer efter väntetid fram. MEN. Telefonisten hör mig inte. Jag hör ett svagt "hallå!" men inget mer. Så jag blir bortkopplad. Jag får ringa igen, samma procedur, väntar "du har plats nummer 27 i kön" kommer fram- och jag hörs!- och killen kopplar mig till Kundtjänst och .... där blev jag bortkopplad igen.

Ungefär här börjar jag slita mitt hår och svära som en borstbindare. Som tur är tog nu Mikaela över alltihopa. Jag håller tummarna att det går bättre för henne!

2 kommentarer:

  1. Om nu någon undrar, så kom jag fram till SJ och löste problemet och Eva är tvungen att erkänna att jag nog är lite bättre än hon helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag erkänner det villigt: du är bäst!

    SvaraRadera