torsdag 30 december 2010

Så knyter vi ihop den här säcken

Nästa år blir jag trettio år. Jag pratade med en släkting för en tid sedan som sa att jag inte borde känna någon slags stress för det eftersom jag gjort allt man "ska" ha gjort innan man fyller trettio. Och nej, jag känner mig inte särskilt stressad. Om det har något att göra med vad jag gjort och inte gjort låter jag vara osagt.

Men det finns förstås alltid saker kvar att göra. Saker att upptäcka, och saker att utveckla. Människor att möta och platser att se. Det här året har varit fyllt av sådana värdefulla upplevelser, och går därför till historien som ett ytterst bra år. Det är då Eva Westerberg blev Eva Cooper, jag kom för första gången till både Afrika och USA, jag arbetade med den riktigt lyckade Borg-kommissionen som också nominerades till Årets varumärke i Almedalen, jag var festgeneral för Makthavares räkning och anordnade en episk fest i en Visbyruin.

På nyårsafton kommer en blandad samling vänner att samlas här, i "Stockholms största etta", och avnjuta en grön skottsk middag. Jag har precis provsmakat desserten som är en riktig chokladdröm. Det kan inte bli annat än toppen.

Vi ses 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar