måndag 3 januari 2011

Bokslutet inte helt färdigt än

Jag vet, det är redan några dagar in i 2011 och nu är det det som gäller. Tidningarna fylls med trenderna för året (för övrigt lyckas min make träffa alla trender i Metros spaning om att det hetaste som gäller för män är jeans, flanellskjorta och lite skäggväxt. Han är så modern) och det är framtiden som gäller.

Men jag var ju inte helt färdig ännu.
Det finns fortfarande saker att säga om året som var.

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?



Jag gifte mig, här är från själva vigseln med förrättaren Fredrick Federley. Den fina bilden är tagen av Tobias Björkgren. Det var ett fantastiskt spännande projekt att planera, och en underbar upplevelse.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ägnar mig inte åt sådant.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, när man kommer upp i åldern då man är närmare Justin Biebers pappa än Justin Bieber, då ökar antalet barn i närheten.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?


Storbritannien, Egypten, Tyskland, USA. Bilden ovan är tagen i Berlin i oktober.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Jag saknade lugn och ro i hemmet, eftersom vi flyttade två gånger. Jag hatar att flytta. Men nu så, nu har vi ju hittat rätt.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
5 juni naturligtvis. Bröllopsdagen.

Vad var din största framgång 2010?
Det har varit ett bra år jobbmässigt, bland annat var Almedalsveckan en riktig succé. Sedan är det väl helt klart en framgång att fortsätta utvecklas tillsammans med en annan person i ett förhållande.

Största misstaget?
Att kalendern fortfarande inte riktigt har plats för allt.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har halkat och skadat foten, haft några rejäla förkylningar och åkt på en kraftig inflammation.

Bästa köpet?


Det blir mycket upprepning här, men att investera i ett bröllop är klart värt det.

Vad spenderade du mest pengar på?




Bröllop och resor. Det är sånt som man dessutom mår väldigt bra av att spendera pengar på.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ett antal saker som tidigare nämnts förstås. Men också den varma och härliga sommaren.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Halo med Beyonce.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var gladare än 2009, absolut.

Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Nej, livet är för kort för att ägna sig åt att ångra saker.

Hur tillbringade du julen?

Hemma hos mamma i Hälsingland.

Blev du kär i år?

Jag blir mer och mer kär.

Favoritprogram på TV?

Mad men, förstås. Och How I meet your mother.

Bästa boken du läste i år?

Bokcirkeln jag har med Moa har gett mig många intressanta bokupplevelser, med allt från Jenna Jamessons självbiografi, till Ebba Lindsös dito. Ska man ha en utvecklande bokcirkel ska man ha det med någon som ser världen på ett annat sätt - som med Moa som är aktiv i Rebella.

Största musikaliska upptäckten?

Robyn, som är så fantastiskt bra live! Och så musiken från Så mycket bättre.

Något du önskade dig och fick?

Ett fotbad i julklapp.

Något du önskade dig men inte fick?

Jag fick inte Mario Vargas Llosas böcker i julklapp.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Jag tittade in bröllopslokalen, samt åt middag tillsammans med min man på Patricia.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Kanske ännu fler resor?


Vad fick dig att må bra?

Människorna runt mig.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Haha, enligt min man: Jay Smith och Robert Pattinson.

Vem saknade du?

Pappa.

Mest stolt över?

Eiran, som lärt sig svenska

Högsta önskan just nu?

Att alla mina nära och kära får vara friska och lyckliga.


Så. Det var det. Nu lämnar vi 2o10 bakom oss och siktar framåt. Ok?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar