tisdag 4 januari 2011

Klara signaler

Jag vet inte jag. Kanske har det att göra med att lägenheten äntligen är tapetserad och klar och sådär färdig att bo in sig i. Kanske har det att göra med något annat. Hur som helst har jag blivit frälst i inredningsbloggar med vintagetema. Eller inredning överhuvudtaget. Gärna i fina färger och mönster, som Cath Kidston. Alldeles fantastiskt.

Det har dessutom gett en välbehövlig knuff att börja gå genom vad jag har för fina saker själv. Som farmors gamla brödburk i turkos, och den mycket kitchiga tekannan som jag hittade på Myrorna för många år sedan. Sådana saker, i starka färger. Jag är trots allt - hur fint jag än tycker att det är- mindre ljuv och pastellig och mer knallig.


Och det har också gett en fullgod anledning att köpa den här Saab-brickan på Armémuseum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar