måndag 21 maj 2012

Kläddilemma

Ebba von Sydow, som naturligtvis har enormt mycket mer medieframträdanden att tänka på i samband med kronprinsessan Estelles dop, fångar också min önskan just nu - färgglada klänningar som väntar på rad. Då jag i morgon ska vara med i Tv4 Nyhetsmorgon, och på torsdag spela in för SVT Forum, behöver jag en massa tv-mässiga kläder. För den som inte vet vad det innebär, är det bland annat ett no-no till helsvart eller helvita kläder som kan få en att ”försvinna i bakgrunden” och småmönstrade skjortor och blusar kan skapa en optisk synvilla av att det ”kryper” i kläderna. 


Kollar in i garderoben och konstaterar att det är väldigt mycket svart bland favoriterna (jag kör gärna med färgglada strumpbyxor eller kjolar, men vad hjälper det när man ska sitta vid Nyhetsmorgons bord?), och om det är något mönstrat som jag gillar så är det hundtandsmönster och det går bort.


Dessa problem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar