onsdag 30 maj 2012

Vi är med hus!

I bland får man syn på det mest överraskande saker.
Som drömhuset.

Allt var planerat och klart. Vi skulle flytta till Gävle där vi från den 1 juni har en fin lägenhet centralt och bra.

Så förra helgen var vi i Söderhamn, på besök hemma hos min mamma. Jag och Eiran var inne i stan en sväng och slängde ett öga på hus som är till salu på orten. Priserna, och de underbara husen för priserna, lockade och vi fick med oss både mamma, styvpappa och syster med familj på en liten hustittartur. 

Det var då vi hittade det. Det fantastiska radhuset. Jag, Eiran och min syster gick ner till badsjön fem minuter ifrån huset och solen glittrade i vattnet och ja... precis just DÄR ville jag att vår dotter Elisabeth ska växa upp. Så Eiran gick på visning förra måndagen och berättade efteråt att huset var perfekt. Jag var där helgen som var och kunde bara instämma. 

Vi började budgivningen i går, och i dag efter lunch ringde mäklaren för att berätta att huset var vårt. 
Samtal med bank, ändra adress för flyttfirman och säga upp lägenheten i Gävle och ja... jag tror att det börjar sjunka in nu. 

Vi har köpt ett radhus. Med två våningar och en liten terass. Och två badrum. Dessutom närmare till mitt kommande jobb som politisk redaktör på Hudiksvalls Tidning.

Vi är med hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar