måndag 25 augusti 2008

Det dyra med att arbeta mycket internationellt.

Som ni kanske vet så har jag ägnat mycket tid åt att arbeta inom de olika internationella nätverk som Saco Studentråd har. Samverkan med andra organisationer kring gemensamma frågor är viktigt för att till exempel minska glappet mellan studier och arbetsmarknad. Vi blir allt mer globala och ja... ni vet.

Men det var inte det jag skulle säga.

Det här innebär ju att jag ägnar min beskärda del på flygplatser. På flygplatser finns det tax-free. Det tenderar snabbt att bli lite dyrt. Det kostar att få smak för YSL-puder, Helena Rubenstein-mascara, Estee Laudér-foundation och så vidare. Men nu har jag dragit åt svångremmen. Men så upptäcker jag det. I fredags när jag var och gjorde ansiktsbehandling påminde hudterapeuten eller vad hon hade för titel mig om att göra regelbunden peeling. Lätt som en plätt, tänkte jag, eftersom jag har en rätt ansenlig mängd tuber i mitt badrumsskåp. Men det visade sig att allting var ansiktsmasker och ingen peeling så långt ögat kan nå.

Det innebär ju- förstås- att jag bara MÅSTE botanisera på taxfree (som är taxfree på riktigt!) nästa vecka när jag ska på möte med de nordiska kollegorna i Oslo.

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen problemet på pricken. Fast i mitt fall gäller det alkohol...

    Jag har nämligen gjort det till en vana att köpa en flaska whisky med hem efter varje utlandsresa med jobbet. Tyvärr betyder det nu att jag har tio olika sorters fin-whisky, men nästan ingen "vanlig" sprit, inget vin, och bara systemetköpt öl...

    SvaraRadera
  2. Hmm "tyvärr" är kanske fel ordval förresten, det är ju aldrig fel med finwhisky, men variation förnöjer ju. :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha!

    Man kanske dessutom inte vill dricka fin-whiskeyn hur som helst. Då kan man faktiskt säga "tyvärr".

    SvaraRadera