onsdag 11 februari 2009

Jag, en framtidsföreläsare.

Idag är det en väldigt peppande dag! Vissa dagar är ju bara sådana.

Började med Westanders Almedalsfrukost, där Birgitta Ohlsson "avslöjade" att hon inte kommer att åka på politikerveckan i år. Utöver det var det ett bra samtal, och framförallt tror jag att de som aldrig varit där (och enligt arrangörerna var det en hel del) lärde sig en mycket. Panelen, och de i publiken som ställde frågor, var alla enade i sin syn på Almedalens excellens. Trots detta så blir ju lätt bilden som förmedlas utåt, genom media och därmed till de som inte befinner sig på Almedalen själva, att det kanske mer är ett politikens Hultsfredsfestival. Hur kommer man bort från det? Jag menar inte att det ska vändas till att bli en torr bild, jag menar att det bör komma bort från bilden firmafest. För det är så himla mycket mer än det.

Därefter blev jag inbokad att prata om Frantidens studentlivkursen Ung, grön och liberal om någon vecka. Det ska erkännas, det är fortfarande enormt kul att prata studentpolitik!

Sedan skriva, tänka, skriva, tänka, komma på idéer, och de blir bra! God lunch, skriva, tänka, läsa, komma på idéer. Ungefär som mina dagar i stort ser ut alltså, ni kan ju förstå vad underbart det är.

Pratade precis med en av de ansvariga på Mälardalens högskolas Högvarv där jag ska hålla en inspirationsföreläsning med namnet Ta makten över din framtid. Karriärinspiration för tuffare tider. Jag har mycket tid på mig, vilket känns som en stor lyx. Och riktigt skojigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar