torsdag 5 mars 2009

La insperacion

Idag har jag för första gången i mitt liv besökt Eskilstuna. Faktiskt! Hann inte se så överdrivet mycket, men konstaterade att det var ett nytt fräscht kårhus, som bland annat hade helt fantastiska toaletter med lila väggar och sådan där modern plastkristallkrona. Det vill jag också ha på min toalett.

Känner mig nöjd med föredraget, och får väl ta det som ett gott betyg att killen som släntrade in och sa att han inte kunde stanna hela utan bara skulle kolla lite vad det var för något faktiskt stannade exakt hela.

Mitt föredrag hade titeln "Ta makten över din framtid". och jag insåg saker själv också. Min avrundning, som jag fräckt stulit från Martin Borgs, handlade om att man skulle tänka sig sin 100årsdag- och att man själv var en frisk och fräsch 100åring förstås- och vad de människor som betyder mest skulle säga i talen till födelsedagsbarnet.
Jag kom på en gång på vad det skulle vara, och det var att någon skulle säga "Eva gav mig modet att våga göra det här och det här".
Att jag skulle ha inspirerat någon till att ta ett spännande steg i livet.
Om jag påverkar någon människa på så sätt så har jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar