tisdag 3 mars 2009

Slutar man fundera på det ena kommer snabbt det andra upp.

I morse -vilket just nu känns som väldigt länge sedan för jösses så trött jag är och så intensiv den här dagen har varit tidvis- kunde jag notera att Centerns Ungdomsförbund, Liberala Ungdomsförbundet, SSU, Grön Ungdom och KDU skrev en debattartikel om att lämna Landsrådet för Sveriges Ungdomsorganisationer.

Jag undrar var Ung Vänster tog vägen?

Ung Vänster var ju faktiskt med på den motion som ovanstående organisationer (minus LUF plus Saco Studentråd) lämnade in på LSUs repskap i höstas som berörde just det här ämnet. Men det handlade också, om jag nu inte helt har tappat minnet, om att det behövdes en tydlig kartläggning om vad som planerades att göras inom området organisationsutveckling som motionärerna menade var av mer betydelse. Kanske är dagens debattare ett sätt att pressa på den här kartläggningen.

Vad vet jag.

Vissa frågor är helt enkelt ganska sköna att man inte behöver fundera över så mycket längre. Jag funderade nämligen mycket på LSUs utveckling förrut och anordnade möten med ovanstående PUF:ar osv.

Men istället kommer det snabbt upp nya saker att fundera över. Linnea Ornstein och Stina Hamberg diskuterar problematiken med begreppen studentpolitik vs ungdomspolitik.

Och det naglade sig så klart på en gång fast som ett intressant problem att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar