tisdag 15 februari 2011

Jobbefterlysning

Min make Eiran studerar för närvarande Svenska som andraspråk, men är på jakt efter ett jobb. Så här presenterar han sig själv:

Jag är en initiativrik skotte med stor kärlek till naturen.  Jag kom till Sverige sommaren 2009, och arbetade först ett halvår som säljare på ett engelskspråkigt konferensföretag.  Därefter har jag studerat svenska, och slutförde Svenska för Invandrare (SFI) med högsta betyg (VG) i vintras.  Jag har vana från både att arbeta i en mindre butik när jag var student, och har på alla arbetsplatser jobbat med många slags klienter och kunder, och är serviceinriktad.  På fritiden tycker jag om att ständigt utmana mig själv ute i naturen.  I Skottland var bergen bara någon timme bort från mitt hem, och det var där jag gärna tillbringade mina helger.  I Sverige blir det framförallt vandring och paddling som jag ägnar mig åt.

Jag har en examen i rättsvetenskap, och det tillsammans med mina erfarenheter som administratör har också gjort mig ansvarstagande, pålitlig och ordningsam.  Jag lär mig snabbt nya saker, och nu vill jag lära mig mer om den svenska arbetsmarknaden.

Jobb inom försäljning, administration etcetera i Stockholmsområdet är väl det som är mest aktuellt.  Hör av er om ni har tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar